Valborg i Uppsala -09

Klockan var ställd på halv 7. Tungt, dock försov jag mig och vaknade klockan 7 istället vilket ledde till en panikartad morgon. Hann till bussen kvart i 8 vilket var tur! Mötte upp axi på stan och rörde oss mot fyrisån. Träffade Anden, Simon och Sofia och gick för att ta plats på bryggan. Där inledde vi vår "långa" väntan, med champange, baguette och rostbiff, för att se Markus och Jocke i forsränningen! 10 startade tävlingen och efter ca 1-2 timmar kom båt nr 70 farandes längs ån.




Efter äggkastning, skratt och applåder packade vi ihop våra grejer för att följa killarna längs ån.






Bra jobbat killar :D!
Juste, de klarade ju båda fallen utan att ens vackla till, kanon bygge med andra ord! :) Hade ju dock varit kul att se dem ramla i....

Efter forsränningen slog vi oss ned i stadsparken en stund och käkade jordgubbar och kesella, jummie. Efter det åkte jag hem för att vila lite.. Det är tröttsamt att gå upp så tidigt! Så efter det träffades jag och axa på stan vid 6 tiden för att ta 5an vidare mot Ekeby och Diana. Möttes upp av HL och sedan gick vi hem till Diana för att grilla. En stund senare anslöt sig även Malin och Annika. Mysigt värre ända tills det blev alldeles för kallt! Vi rörde oss ner mot stan istället och strosade runt där till cirkus 12. Sedan åkte jag hem och sov. Som jag kanske sagt tidigare, Valborg är överskattat!

Nu ska jag ut och steka i solen igen, jag är faktiskt lite brun! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0