Från tjuvlyssnat.se

Restaurang vid hamnen, Malmö

Ett gäng äldre kvinnor ~70 sitter och småpratar vid ett bord i väntan på maten.
Kvinna 1: Gun är så himla snäll och mysig!
Kvinna 2: Ja, verkligen snäll och mysig!
Kvinna 3: Gun är död!

Baan Thai, Luleå

Två tjejer ~17 står i kassan och ska beställa bord.
Tjej 1: Får man sitta där inne?
Kassörskan: Det är en spegel.

3:ans spårvagn, Göteborg

Två killar i gymnasieåldern diskuterar senaste matteprovet.
Kille 1: Hur gick det på matteprovet?
Kille 2: Jag gjorde det inte, hur gick det för dig?
Kille 1: Jag fick IG.
Kille 2: Var det svårt?
Kille 1: Nä.

Skola, Upplands Väsby, Stockholm

Fyra killar ~10 år står och tar på sig skorna.
Kille 1 (till kille 2): Alltså du vet ju ingenting! Du vet inte vad du heter i mellannamn, eller när dina föräldrar fyller år! Du vet inte vad Sveriges statsminister heter, eller vad den förra statsministern heter, eller vad en bagge är, eller en ko!
Kille 1 skrattar och han och kille 2 går ut, kille 3 och 4 står kvar och fortsätter skratta.
Kille 3: Haha, han vet inte vad en bagge är! Eller en ko...han vet inte vad statsministern heter!
Båda killarna börjar asgarva.
Kille 3 (plötsligt): Det vet i och för sig inte jag heller...
Kille 4: Inte jag heller...
Båda killarna tystnar.

Busshållplats, Timrå centrum

En mormor och hennes barnbarn, en pojke ~7, står och väntar på bussen. När bussen kör in ser man att pojken ser lite orolig ut och precis innan de ska kliva på bussen kollar pojken på mormorn som står bakom.
Pojken: Mormor, hur gammal sa du att jag skulle säga att jag var så jag slapp betala?
Busschauffören (skrattandes): Ingen fara, ni kan BÅDA kliva på gratis!
Mormorn blir helt knallröd i ansiktet, tar sitt barnbarn i handen och tackar chauffören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0