Brev från tomten!

Joo nu ska jag berätta om jultomtens brev till moi! Jag jobbade på posten och det dök hela tiden upp brev som skulle till tomten, då kom det fram att man fick en present om man skickade sin önskelista till tomten. Så jag tänkte pröva om det var så, klottrade ner en önskelista med vänsterhand och skickade iväg några dagar innan jul men fick ingen paket. Inte innan jul iallafall.

För några dagar sen fick jag ett rött fint kuvert där det stog tomte på! Awesome :) Öppnade brevet innehållande ett brev, ett pussel och ett kuvert med portobetalt! Såhär lyder brevet:

Hej & Hå!
Tack för ditt fina brev! jag blir så glad över alla hälsningar jag får från barn runt om i världen. vilken fantasi ni har! Det är inte alltid så lätt att svara på alla innan jul, en del får jag helt enkelt skicka ut efter. Men nissarna hjälper mig förståss, när de inte bara busar runt och ställer till oreda. 
     Nu måste du få något tillbaka som tack för att du skrev till mig. Det är ett pussel. Men inte vilket pussel som helst. Det är ett brevpussel! Med det kan du göra någon lika glad som jag blev när jag fick brev från dig. Och samtidigt kan du bjuda på en överaskning!

    Skriv eller rita en hälsning på bakdisan av pusslet och skriv under med ditt namn. Sedan tar du isär pusslet, stoppar i bitarna i kuvertet och klistrar igen. Glöm inte adressen, den kan säkert någon vuxen hjälpa till med. Frimärke behövs inte, det bjuder jag på.

      Posta brevet och snart kommer en förvånad kompis, släkting eller vem du nu skickat till, ha fullt upp med pusslet. Och när pusslet är klart syns det att det kommer från dig! Fiffigt va?
     Nej nu måste jag fortsätta med mina julbestyr. Hoppas vi ses snart!

Hälsningar Tomten

Fint va? Jag blev jääätte glad för de fina brevet :)



Nä nu ska jag lägga mig i sängen och läsa och vänta på att top model ska börja klockan 18.00! ha en bra kväll allihopa :) Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Andréa

Tjena tjejen :)

Kolla in min sminkblogg! http://makeupartisten.blogg.se

Lägg gärna till mig på bloglovin.com om du har lust, så lägger jag till dig också :)

2009-02-01 @ 17:33:04
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Frida

Fin blogg :D

2009-02-01 @ 19:12:23
URL: http://friiidajohansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejhej! besök gärna min blogg och prenumerera på bloglovin.com om du har det - vill du att jag ska prenumerera på din så skriv till mig och säg att du lagt till mig så lägger jag till dig efter det! :) Då kan vi kolla varandras bloggar! Ha det bäst!

2009-02-01 @ 19:30:03
URL: http://woznica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0