Massmord, varför?!?!?!

Hey you all :)
Har det hänt något extra ordinärt idag? Eller kan man ens säga så? well let's hope so.
Jag själv hade tre lektioner idag, svenska, naturkunskap och matte. Satt ju inte helt fel då vi hade svenska nationella först och jag var endast åhörare, på naturkunskapen hade vi debatt som sög så ja de funkade ju de med och slutligen matte <3 finns det något mer att säga ... Haha :) Jag är nästan allvarlig, jag tycker det är jätte kul!

Efter skolan iallafall gick jag långsamt (sofia kan intyga) till f&s för att träna! Stog först i receptionen med Sofia och babblade i 40 minuter, sen gick jag in och körde ett medelpass, trots min megahudgea träningsverk. Kan nästan inte sitta på rumpen för jag har så ont! Haha, men samtidigt är de ju skönt att ha träningsverk, då vet man att de tar!

Hm slutligen kom jag hem, har ätit mat. God mat var det! :D Sen har jag laddat ner tre filmer, the last king of Scotland, the pianist och untracable. Två verklighetsbaserade massmord och en skräckis.. haha bra filmsmak jag har, lycklig lixom!
Men på senaste tiden har jag velat sett filmer som relaterar till verkligheten. Som tex hotel rwanda som jag såg häromdagen, som visar hur hemskt det var för de drabbade människorna. Pianisten som vi såg förut med skolan och som jag och mamma såg hälften på nyss är snäppet värre. Den handlar om judeförintelsen, som kan vara något av de värsta som har hänt. Enligt mig. Man blir så sjukt berörd av filmen, de går inte att beskriva.

huvudpersonen i pianisten (the pianist)

Men lite kort, i en scen kommer ett gäng soldater in till en judiskfamilj som sitter vid ett bord och äter. Soldaterna ber alla ställa sig upp, men en äldre man sitter kvar och det är för att han sitter i rullstol och kan inte ställa sig upp. Soldaterna verkar inte tycka det är acceptabelt så de lyfter upp rullstolen och kastar ut han över balkongen. Helt sjukt.. Men det har hänt och jag förstår ärligt inte hur en människa kan göra så mot en annan. Jag menar bara för vi har olika tro och utseende ska inte de ge rätten att döda eller göra någon illa :S. Jag förstår verkligen inte!!!! Just i pianisten handlar det ju om hitlers viljor osv, antar att de flesta vet. Men de jag och mamma tänkte på är hur så många kunde ställa upp och göra sådana grejer:S. Jag skulle heldre dö än att skjuta någon annan, aldrig att jag skulle göra det!

Kan babbla på om sånt i evigheter för jag kan verkligen inte förstå, är det någon som förstår?!? skriv gärna!
Vad tycker ni om massmord. rasism osv?

Nej vet ni vad, nu ska jag sova! Har en jobbig dag imorgon, börjar 9.40 och slutar 15.20.... Blä

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0