Skolkampen

Ja, idag var det då dags för den årliga skolkampen. Fyra skolor ställt mot varandra i olika grenar, de tävlande skolorna är Celsius, Fyris, Linné och Rosendal. Sporterna man tävlar i är bland annat innebandy, fotboll, handboll, basket, kanot, dragkamp, dodgeball osv..

Åkte till fyrishov utan sällskap, men direkt när jag kom in i foajen stötte jag på Angelica och slog mig ned med henne, efter ca tio minuter kom även Sanna. Celsiusskolan öppnade starkt med ett dansnummer och efter det fick alla tävlade från olika skolor defilera. Celsiusskolan som nu vunnit 3 år irad kom in sist och fick såklart mest jubel!

Förra året vann som sagt Celsius, Fyris kom tvåa, Rosendal kom trea och Linné fyra eller sist. Detta året slutade annorlunda på så vis att Fyris kom sist, rosendal och linné kom på delad andra plats! 

Höjdpunkten på dagen var när jag fick äta min matsäck och nu låter jag som största fettot men jag ÄLSKAR matsäck! :D Jag hade med mig en kyckling sallad med bulgur och två festisar (+ några äpplen och lite bullar(A))

Tråkigt med idrottsdagar när man inte kan vara med :/, jag är en sån som skriver upp mig på allt även fast jag inte har en aning om hur man gör mest bara för att det är kul. Gööör tråkigt att sitta och kolla på!

Såvitt jag vet så vann celsius fotbollen för både tjejer och killar och innebandyn för tjejer och killar. Kanoten kom vi 2a i. Mer vet jag faktiskt inte! Får ta reda på det :)

 SO LONG FUCKERS'



image1046
image1047

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0