från ingrid

Idag är det så att min vän ANNA BRYNÖ fyller 18 år. alla bör säga grattis! och jag har inte kunat träffa henne idag för att pussa och krama henne grattis så istället tänkte jag berätta lite saker, om henne och om oss tillsammans, och jag skriver det i till störst del till henne så ni som inte bryr er kan ju sluta läsa, men jag fömodar att du förtrsätter anna!!? :O


jag kände iallafall inte anna så bra när vi var små, inte alls faktiskt. men jag vet att hon gick på gympa och spelade fotboll!


men första gången våra blickar möttes måste varit på sävjaskolan! men jag har en känsla av att jag kan ha sett henne när hon och hennes nåntuna brats var vid stordammsskolan och spanade på tex. anders mann. eehe, hoppas jag inte är helt ute och cyklar!?

Men i 6an började jag och anna i samma skola, och någon gång under det läsåret så började anna i samma innebandylag som mig, frötuna! och det var där våran vänskap började. 
och sen i 7an tyckte anna sig vara cool, så hon bytte till fotbolls klass, och enligt mig och säkert många andra var det ju dom "coola" på skolan som gick i den klassen. kanske bara jag som tycker så? 

i 8an så åkte vi på cup till mora och det var då som jag och anna fick chansen att bli riktigt bra vänner, för vi åkte nämligen i samma buss!!! vilket också ledde till att vi kom oss allt närmare varandra. vilket iallafall jag är glad över :D

 

så den sommaren (-05) åkte vi till åhus och lirade sommarbandy, som vi även vann! så glad blev anna då:


sen åkte vi på cup igen i 9an, men detta år till örebro. och vi vann faktiskt cupen, och under hela finalen var jag och anna sura på varandra. och jag ska tala om varför. det var lunch och jag la en bananbit på annas talltik och då lackade hon och kastade tillbaka den PLUS mat från hennes tallrik, så då lackade jag också och kastade tillbaka mat som råkade hamna i hennes knä och då vart hon sur på riktigt! vilket egentligen inte jag var, men när jag sedan märkte att det var på allvar så vart jag också sur! så vi pratade inte med varanda tills efter finalen var spelad och vi var påväg hem till uppsala igen, och hade gjort matstopp på max (ANNA TYCKER JÄTTE MYCKET OM MAT, sånivet). då anna drog iväg mig och bad om ursäkt så vi kramades och sen var vi glada igen :D det är även det ända "bråk" vi haft, om man nu kan kalla det så.

   

även den sommaren (-06) åkte vi till åhus, men detta år kom vi bara tvåa..

  

när det var dags att välja gymnasium gick någonting snett. jag intalar mig själv att anna var hög när hon valde skola, för något var det som inte stämde. (ANNA HAR ALDRIG VARIT HÖG, sånivet) och i början av ettan satt hon där, med illaluktande glasögonbärande finn(iga)skallar, PÅ ITG!!! jag bara undrar vad det var som gick snett? när jag sedan frågat anna vad hon gjorde på den skolan vet hon det själv inte. jag tror att anna tänkte att hon gillar ju att sitta vid datorn, msn och pa (på den tiden) det är ju super kul!!!! WOHO. men sen blev det nog inte som hon hade tänkt sig. och hon hade inga vänner, utom sin pojkvän ARNE! förstå ironin
(tyvär har jag inga bilder på han)

även detta år åkte vi på cup till örebro (-07)

 

jaja, anna fick iallafall lite vett i skallen och i 2an hade hon kvalificerat sig upp på min nivå och går numera på celsius. kul för henne, för nu har hon fått kompisar i sin klass. linjen som anna går är natur idrott och idrotten som hon skulle ha, var innebandy! men samtidigt på fritiden så tänkte anna att hon kunde ta upp karriären som gymnast, men hon lyckades inte så bra och hamnade istället på sjukhuset några gånger. så hon har endast medverkat på en innebandy lektion i hela tvåan, och inte äns hela för hon skadade sig ännu mera under den!

 
och igår var det skolavslutning och till hösten börjar anna i 3an. Hon börjar, precis som jag, bli gammal.



När anna var lite yngre var hon som sune, fast hon var killtjusare. hon var helt galen i dom, men det har lagt sig lite nu. och och nu är det istället skor hon är helt galen i!
ibland kan anna lägga av sånna där rikgtiga jävla AS garv, som låter jätte fult men är helt underbara egentligen för man själv börjar skratta! och så rapar hon väldigt mycket och högt.
jag måste ju även säga att jag och anna hade våran första fylla tillsammans! maha.

anna tycker det är kul att träna.



så det jag vill säga är att du är en helt underbar människa och GRATTIS PÅ 18 ÅRSDAGEN! hoppas den var lika bra som du förväntat dig! <3



(så ser anna ut idag)


Thank you babe <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0