Operationen

klockan är nu halv 9, jag var hemma halv 8. Lång dag för mig idag alltstå. Började med att vänta i 1 timme innan jag fick komma in och byta om osv. Sen fick jag klä på mig sjukhuskläderna ;b Tog även lite bilder haha för dom är ju så sjukt snygga! Sen la jag mig i sängen, fick samma plats som förra gången:) , och räknade lite matte. Japp så kul hade jag ;b sen kom sjuksystern och skulle sätta in drop då missade hon först så jag fick ta en gång till, givetvis. Min otur ;b När läkaren sedan kom in och skulle berätta vad han skulle göra så skulle han titta på menisken eftersom att alla trodde att den gått sönder och blockade rörligheten i knät. Han sa också att om det skulle vara trasigt och han skulle behöva sy ihop det skulle jag behöva ha bandage i 6 - 8 veckor. Kul att få veta de lixom ;b men jag fortsatte att räkna på iaf! Efter 2 timmar skulle jag åka in till operationssalen.

Man ska igentligen vara vaken när dom tvättar och så, men dom såg att jag hade så ont eftersom jag inte hade tagit några tabletter så dom söv mig innan de tvättade den här gången vilket var skönt!

När jag sedan vaknade mådde jag åt helvete som vanligt .. eller som förra gången kanske man ska säga ;b  När läkaren kom sen berättade han att mitt främre korsband var helt av (de som tidigare var skadat) och att de var de trasiga delarna som blockade rörligheten. Han hade då tagit bort dom, så nu har jag inget korsband. Så det ska jag komma tillbaka för en operation till och få ett nytt, antingen ett i plast eller så tar de en sena från någon annan stanns. Det återstår att se! Har fått massa olika verktabletter varav två räknas som knark.. ändå känns det inte så mycket bättre :/

Nu ligger jag i sängen och kollar på lets dance och dricker cola zero, pappa har fixat en bärbar dator till mig eftersom det inte är så bra att sitta upp :/ Ska nog faktikst sova. Tack för alla smsen idag ! det betyder mycket!

Godnatt, puss <3

Kommentarer
Postat av: Sanna

ANNA! Jag har ju inte ditt nummer längre! Gud vad tråkigt med ditt korsband:(, jag tycker så synd om dig annisen! Du får gärna ringa mig imorgon om du vill/orkar det. Måste få veta hur du mår, Pussar&Kramar

2008-02-08 @ 22:20:46
URL: http://sannasyden.blogg.se
Postat av: axa

vad gör man inte för såna som dig :)

2008-02-08 @ 22:43:04
URL: http://alexandramargareta.blogg.se
Postat av: Hanna

Gash. jag lider med dig! mitt korsband var också helt av.. och minsiken trasig.. men jag opererades för 5 månader sen och det ÄR jobbigt, men allt går ganska fort.. rehaben och det där .. aa! så lycka till med allt iallafall.

2008-02-09 @ 12:54:02
URL: http://plutties.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0