Skåne, älskade skåne :)

Hallå hallå! Det var ett tag sen. Jag har varit i Skåneland sen förrförra onsdagen. Jag, Axa, Lina och pappsen åkte ner i onsdagsmorgon vid 7! Klockan 2 var vi framme i Yngsjö (vår sommarstuga) gick direkt ner på beachen och soooolade :) På kvällen åkte vi in till Åhus för att käka smaaaarrig ottos glass :) Viol är den godaste som finns jummie :) Efteråt så åkte vi hem och spelade minigolf, jag vann! Jag hade 51 slag.

På torsdagen vaknade jag vid 9 och tänkte vara snäll och gå ner o köpa frallor så när jag kommit fram och ställt mig i kön kommer axa ner också och efter typ 5 minuter kommer mamma också ! haha.. så det blev inte så kul i slutändan .. Vi åkte iallfall ner på stranden till klockan 2 sen åkte vi och spelade fotbollsgolf där vi även mötte upp Emilia :) Vi spelade i lag om 3, jag Emilia och Tomas kom i samma lag och vi vann. Kan dock inte säga att det var min förtjänst.. På kvällen kom Emilias familj och Kajsa, Frida och Sebbes familj hem till oss. Axa gjorde stooorsuccé och lärde alla chip&bong. Ni vet leken där man inte får visa tänderna osv? Vi har en hel film när alla sitter och as flabbar och ja det går inte ens att beskriva, helt sjuk grej!

På fredagen vankades det Sölvesborg! Jag och Axa var förväntansfulla när vi steg upp klockan 7 för att packa ihop det sista innan Tomas och Emilia kom för att hämta oss. Blev en hel del grejer vi skulle ha med oss, madrasser, kuddar, täcken, kläder, skor osv .. Bilen var full! Vid halv 9 var vi framme i Valje viken där vi letade upp våra teammates i Halsahut. Våran första match var inte förns 5 i tio mot våra rumskamrater! Matchen gick inte helt som vi ville trots våra otroligt snygga outfits. (knallgröna strumpor, svarta shorts och svarta jollytröjor med halsahut tryck på ryggen). Förlust med 3-1 (?) ingen aning .. Men vi var glada ändå! Sen tog vi vårt fick och pack och flyttade till gympasalen ist där Emilia och hennes gang sov. Känndes mycket bättre än andra salen vi bodde i. Sen spelade vi lite fler matcher, vi vann en och en på wo. Kalas. På kvällen vankades fest! Wow :) Riktigt lyckat för vissa av oss, host inte HL, Axa, Amanda och Johanna .. Vill inte gå in på detaljer.

Dagen efter hade vi inte match förens halv 2 eller något, vilket var skönt :) Minns inte hur den matchen gick. Men vi kom iallafall 3a i gruppen och tog oss vidare till A-slutspel. Men innan det var dags för slutspelet var det paaarty ! :D Dock blev det som vanligt, lyckat för några och mindre lyckat för några! :)

Ja på söndagen började alla slutspel vi som kom 3a i vår grupp fick möta 4an i en annan grupp och slog ut dom med dunder och brak! I andra matchen gick det inte lika bra då vi mötte finallaget team baconost och förlorade med 7-4. Där var turneringen slut för oss men den var kalaaaaslyckad! Förutom det jag skrivit upp tog vi cykelturer (med cpcyklar) till ica, trampbåtsturer vissa bättre än andra, många samtal med nya människor, funktionärer som ääälskar oss(!) Det blir ett återbesök nästa år, helt klart!

Efter så åkte jag med min familj och Axa till farmor och åt mat och hyrde film, en riktigt bra måste jag säga fast vi båda somnade så ingen fick veta vem mördaren var. Haha .. Sen skjutsade vi axa till tåget och vi åkte tillbaka till yngsjö. I skåne badade vi , åt glass i åhus, åkte till bromölla på båttur i kusinernas båt, spelade minigolf, hade grillmiddag med släkten, lekte med kusinbarnen Ebba och Isak, umgicks med Emilia, solade och badade ännu mer! :) Lyckad vecka men skönt att vara hemma igen :)

Det var allt jag hade att säga för denna gången, jag har lagt in lite bilder på bilddagboken på den 25 juli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0