Något har hänt i Uppsala!

Hejsan!
Idag blev det en tidig uppgång, redan 0650! Hade nämligen nationellt prov i Ma B, inte alltför lätt om vi säger så.. Jag tror jag klarar mig iallafall :) Efteråt åkte jag och Axa ner på stan för att ta bussarna vidare hem då visar det sig att en stor del av gågatan är avstängd! Nyfikna som vi är går vi ju givetvis fram och frågar en polis vad som händer;
- De har varit rån och så kanske de lämnade en bomb kvar, men våra tekniker håller på att fixa den.
Wooow, det händer något i Uppsala! Jag och axa gick nästan därifrån med ett leende på läpparna, rätt coolt.

När jag kom hem slog jag mig ned för att plugga har pluggat från kvart över 1 tills nu, halv 4. Duktigt av mig så nu tar jag en välförtjänt paus med gott gräddat med hushålls ost och en kopp grönt te. Slog på tvn och ett program där de diskuterade kristendom eller vetenskap. Jag tror verkligen på vetenskapen, har aldrig trott på religion. Som vetenskapskillen sa så tror jag att man påverkas negativt av religionen. ingen kommer någonsin veta helt klart om gud eller jesus finns, det som händer är slump eller tur. Inget är förbestämt... Med detta vill jag inte säga att jag inte respekterar de som tror på gud och jesus osv, för det gör jag faktiskt! Men när någon försöker få mig att tro på allt sånt blir jag faktiskt lite arg, det är väl min ensak? Om jag hade velat ta kontakt med den andliga världen så hade jag gjort det.

Nej vet ni vad, nu ska jag kika på camp rock och vila lite inför fortsatta studier. Tjinkan <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: haha nej såklart inte annisen, inte skulle jag dra upp det inte? :D

2008-11-18 @ 18:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0