färgen på bananisars ögon

Jag fick en frågan om vilken färg bananflugor hade ( vi gjorde en lab på det) och ärligt så vet jag inte. haha! Grejen var att vi fick 4 olika sorters flugor våran hette sepia så jag antar att de hade rosa ögon. Man skulle iallafall mosa dom och blanda med något vätska (minns ej vilken) sedan sätta prickar på nån sorts lapp och dagens efter skulle vi se vilken som hade gått längst. Jag förstod inte riktigt vad det var man skulle kolla efter för de va ingen som sa.. haha men jag har biologi på onsdag då ska jag fråga! men än så länge säger jag att mina och axas bananisar hade rosa ögon!

Nej nu blir det fysikplugg! Hörs , puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0