det som händer på tallink stannar på tallink..

Tjenixen, nu är jag liiiiiite mer alertt och kan skriva ner resan :)
Har lagt in alla bilder på datorn och så, vi samlade på oss 121 men kan nästan garantera att 100 av dom är ofina! ;b

Jaa, hur ska man börja då? Alltid början som är svårast .. Vi fick skjuts av morsan till hamnen på lidingö, checkade in och fick vårt rum som ja inte var världens största, som faktiskt inte var stort alls. Men det var ju mysigt :) haha!


Munnarna gick i ett då det känns som 100 år sedan vi alla 4 sågs! Babbel babbel babbel tills båten gick! Då satte vi på oss skorna och sprang runt för att kolla läget på båten. Det första vi hittade var taxfreen (suprice..) Gick dock förbi för att utforska resten av båten ist! Hittade ett disco, en till taxfree med parfymer och dylikt, informationen och en fastfood resturang sen va de väl inte så mycket mer!


Gick tillbaka till taxfreen och köpte oss en fet chipspåse, en platta med gin, en malibou och två andra cider var. Gick till rummet och lämnade allt och gick vidare till fast food resturangen och drog varsin välsmakade sallad. Drog tillbaka till rummet igen och började välja kläder. Ni vet tjejer .. vilka problem! Efter ca 10 timmar och 12 minuters velade hade alla bestämmt sig och sminkningen satte fart! Ytterligare 10 timmar gick och vi missade kvällen. nej så var det inte! Vi var relativt snabba så efter ca 1 timme var vi klara och satt och spelade öl-spelet! Halvvägs insåg vi att vi ville ha mer att dricka. Jag och lina sprang ner till taxfreen igen och köpte en platta kopparbergs päroncider också.

När klockan slog 11.30 började vi röra oss ut . Total dött, jag skojar inte! Letade oss fram till karioken, skrev upp oss och väntade på vår tur. Men som ni vet, nöden har ingen lag! Vi blev tvugna att rusa till toan, missade nästan våran tur men ist fick vi göra en stjärnentre :D mohaha! Sjöng så otroligt vackert att många fick tårar i ögonen, eller vänta drömde jag det? Så måste det varit, för i själva verket gick det nog inte så bra. Jag stog mest och gapade och Hanna flashade och tappade micken.. Men vi bjöd på oss själva och det är väl viktigast! :) Gick till aluminium dicot och skakade rumpa ett tag innan vi gick upp för att lägga oss. Det kom ju en morgondag!

Steg upp vid cirkus 9, drog på oss kläder och begav oss ut i Tallin! Lite smått problem att hitta någon shopping även fast vi hade orienterings-Hanna med oss. Så småningom hittade vi en stor galleria där vi tillbringade stor del av förmiddagen. Dock inga stora köp, drog oss mot donken där det förövrigt var billigt! varför ska maten vara så dyr i Sverige? Anyway, med mat i magen blev alla genast så mycket gladare, vi spatserade runt på Tallins gator i gamla stan och bara tittade och njöt. (Vuxenpoäng, 5 klunkar!) köpte vantar i stånden där det stog tanter som stickat, sjukt fina dessutom!

Gick tillbaka till Gallerian där vi hittade en affär som påminde lite om h&m, Hanna köpte en väska, Jenny en bh och Lina ett par pyamas bralls. Jag ingenting, ovanligt! Gick till en mataffär och köpte baguetter och dricka att äta till kvällsmat. MYYSIGT! haha, men vi är ju ändå studenter så.. Gick tillbaka till båten och la oss för att sova en stund, blev två timmar. Väldigt välbehövt! Sen när båten var påväg igen gick jag, Hanna och Jenny ner till taxfreen och köpte lite godis och dylikt.
Tillbaka i hytten satt vi och åt våra baguetter som tyvärr inte var de mest välsmakliga jag ätit ..


Nu var det bara dags att börja tagga igen! Och det är vi kalas på! 20 päroncider, 14 gin och en halv malibou flaska återstog med vi klämmde allt! Ni kan ju tänka er hur det slutade! Kom iväg lite för sent hemifrån och missade karioken den här dagen :( Sjukt tråkigt! Gick istället till discot som snabbt tömdes när vi kom då alla skämdes för vi var så mycket bättre än dom .. Nej jag skojar bara! Vi dansade och dansade! Kvällen slutade på olika sätt för oss alla 4, men vi var tillbaka i hytten runt halv 7 allihopa. Gick upp vid 9 imorse och började packa ihop alla kläder och behörigheter. En timme senare var vi redo att lämna båten dock inte i lika bra skick som vi kom dit i.


Bussresan hem var ju inte världens roligaste och jag är så sjukt tacksam att pappa kom och hämtade oss på busshållplatsen. Hade inte orkat åka buss, var helt slut! Väl hemma käkade jag lite mat och gick och la mig!

Nu ska jag lägga mig i sängen och kika på one tree hill, sen kanske lägga ut lite bilder :) kan hända att det blir imorgon om jag råkar somna. Det visar sig :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

kul att du lägger ut fulaste bilden på mig när jag har värsta dubbelhakan:P tack anna tack :P

2008-09-27 @ 20:43:06
Postat av: nisse

långa bollar på bengt

2008-10-15 @ 00:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0