Spanien veckan :)

Tjenixen vänner och bekanta! Nu har jag landat hemma igen :) Har haft en mega bra vecka där nere med sol, bad, mat, shopping och utflykter :)

I lördags när jag kom ner blev allting struligt, bilen stannade påvägen till flygplatsen så Barbro fick kasta sig på bussen och möta mig på det viset istället. Jag kom ju fram tillslut iallafall! :) När jag kom fram åt vi god lunch sen gick vi ner och badade, skönt efter flygresan :)

I söndags åkte jag, Axa och Erik in till Fuengirola och badade. Sen bestämmde vi oss för att gå till Miramar, olyckligtvis så var det sjukt långt och då menar jag verkligen sjukt långt! Men vi kom fram tillslut! Väl på Miramar köpte jag en tubtop, en kiwiparfym, två ögonskuggor (en grön och en silvrig) + pensel, två par skor, en nagelpenna. Ja det var nog allt. Sen fick vi gå tillbaka hela vägen igen för att ta bussen. Gah!

I måndags åkte vi till Cambopino och badade, mega kul eftersom det var stora vågor :D På vägen hem var det kö på vanliga vägen så vi svängde in på en liten så de skulle gå fortare. Sen när vi kom hem var vi tvugna att gå ner och kolla eftersom att det antagligen hänt en olycka. Och jajamensan när vi kom ner hade en hel jävla bro rasat!!!! Jag skämtar inte. Helt sjukt, ska visa bilder sen när jag laddat in dom! 6 skadade varav tgvå allvarligt men ingen dog iallafall!

I tisdags åkte vi buss upp till bergsbyn Mijas vi kollade på utsikten och i stånd efter armband. Efteråt åkte vi till Aqualand med massa roliga badmojser och MÅNGA heta badvakter :D En kul dag :)

I onsdags åkte jag och Axa till Marbella för att shoppa, fanns dock inte alls så bra shopping som vi trodde. Men jag köpte ett linne iallfall :) Sen gav vi upp att leta efter fler affärer och stack ner på stranden och baaadade! Påvägen hem stannade vi på Lidl och köpte lite saker, sen skulle vi gå hem. Det vi inte visste var att det var lååååång och uppförsbacke. Känndes i fötterna kan jag säga! På kvällen satt vi ute och spelade kort , mysigt :)

I torsdags åkte vi på marknad i torremolinos jag köpte en blå kuvertväska. Axa storshoppade; En klänning, en väska och en klocka :) Sen stannade jag och Axa kvar en stund när de andra åkte hem, vi shoppade ännu mer :) Mihi. Köpte en resväska i storlek mindre, ett par shorts och ett linne ! Köpte också remmar och lite nötter :)

I fredags vaknade jag tidigt och var taggad på att steeeka :) Drog ner på stranden och solade till 4 kanske, åkte hem och fixade oss och drog till Port Banue (absolut ingen aning hur de stavas) det är den lyxbåtshamn som ligger i Marbella. Sjuuuukt stora båtar , helt galet, kostade runt 750 miljoner kronor för en båt. Längs gatan fanns gucci, armani, YSL, Prada osv. Ballt :)

I lördags åkte vi till cabopino och badade i sjuuukt stora vågor :D KUL! sen åkte vi hem och tog buss och tåg till flygplatsen för det var dags för mig att åka hem :)

Najs vecka må jag säga :) Hoppas ni har haft det bra i sverige trots regnet o så .. mihi! Jag har haft ca 30 grader varje dag :)

Kommentarer
Postat av: haha

Det stavas Puerto Banus;)

2008-07-18 @ 18:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0