Tripp i skåneland

Hallå hallå! :)
Hur mår ni? antar att inte många sitter hemma denna kväll, det är ju trots allt lördag. För er som spelar storvreta cupen så antar jag att ni sover. Matcher imorgon och viktiga sådana!
Jaja anyway, skåne älskade skåne!

Efter två dagars slapp, tv-tittande, solande, ätande så var det juuulafton!!!! :) Denna underbara tid på året då alla är glada och lyckliga (kanske samma sak?) jeje. I like it! Gillar inte ni julafton!?!?! Tänkte väl ..

Vi fixade oss och gick ner till kyrkogården för att säga god jul till farfar :) De hade gjort en väldigt fin minneslund! Verkligen :) Kul att se! Sen gick vi hem och hjälpte mammsen med maten. Klockan 14.00 kom Ingrid och Arne, väldigt punktliga! (vi hade bestämmt klockan 2) En stund senare kom även Inger, Uffe, Pontus, Frida och Timmie! Men jag menar bättre sent än aldrig.. haha nä så sena var de faktiskt inte!


Julafon har börjat!!!! :D Efter mat mat och mat började kalle(balle , höhö) anka på tv, klistrade nja jag somnade ärligt. Sett det för många gånger nu! Efter kalle var det dags för julisarna! (läs:JULKLAPPARNA!) woho.

(Nä nu är jag trött, de märks fortsättning följer :) )

Jag fick tallrikar och glas;

En kjol och pyamasbyxor;

böcker(där regnbågen slutar och om jag kunde drömma), träningskort, kalender och pennskrin med pennor;

Fick även lite pengar :) Sen kanske det bästa av allt! Play station 2, singstar, guitarrhero och dansmatta! Kanon kul :)

Efteråt åt vi julgröt och efter deet så spelade vi julklappsspelet, alla köper ett paket för 100 kr sen i vanliga fall så slår man tärning och om man får två sexor så får man ta en annans paket, men nu eftersom ingrid och farmor incisterade (öh?) om att vi skulle köra så att om man fick två sexor skulle man byta med någon annan vilket är fullkomligt idiotiskt nu när jag tänker på det. När man väl fått det man ville ha så ville man ju inte ha sexorna och om man då fick dom ja då var man ju tvungen att byta bort de man ville ha?!?! kanon dåligt, 0 av 5 toasters.... Ändring till nästa jul, enligt mig iaf. Jag menar om man ändå inte får de man vill ha kan man väl lika bra vara utan eller vad säger du pontus? höhö internt

inför julklappsleken


pappa och sin gitarr ;b

kvällens snyggaste strumpbyxor!

Det var väl ungefär min julisafton, vi såg föresten på en skit film kallad fåglarna. Ni som känner mig vet ju kanske att jag avskyr fåglar, mest av allt i hela världen. På allvar! Klart som fan så ska man roliga familj köpa en film som heter just fåglarna för att jävlas, vi såg den iallafall. Det handlade om fåglar som anföll människor, jag somnade dock eftersom jag inte kunde titta på tvn så mycket (satt mest under filten) Men man förstod aldrig varför fåglarna anföll ens, de bara gjorde de ;b Men filmen är ursäktad, den va gammal. Från 1963 för att vara exakt!

Dagen efter julafton var vi hemma hos mormor och morfar och fikade, mycket gott bjöds det på. Bla after eight.. höhö Lina åt halva lådan. Min mormor har gått och blivit modern också, hon hade nääääästan en likadan tröja som lina, men bara nästan.  Hon är ju å andra sidan 88 så det var godkänt! :) När vi kom hem till farmor igen kom familjen karlsson-brynö-malmberg dit och käkade rester från gårdagen! Igentligen måste jag nog hålla med pontus (jaa jag såg din tallrik) om att julmat är faktiskt inte så fantastisk som många säger. Min åsikt det här, men jag gillar mer yellow curry with rice :)

iallafall gick / cyklade vi till Filmgiganten för att köpa oss lite candy, inte övergott godis, men jag menar godis iallafall!!! :P haha inte en jävla massa chocklad :p sen kollade vi på abbagrejsimojsen och efter det extrema plastikoperationer. JUMMIE haha .. :P

Jaja i fredags då, då for vi till malmö stad, det vill säga parkernas stad. Vi shoppade till att börja med, eller vi var inne i lite affärer sjukt mycket folk!!! helt galet, det går faktiskt inte att shoppa när det är så mycket så jag sket i det. Vi tog helt enkelt bussen vidare till turning torso där min moster och morbror bor. Sjukt ball byggnad! Trodde den va lite känd men man kan ju faktiskt lätt ta fel och tro att det är kaknästornet, eller?

i gymmet på någon våning högt högt upp

bevis! haha turning torso :)

Vi fick iallafall jätte god mat i form av kyckling och ris :) Efter maten gick vi och kollade på min kusins hus, jätte fint var det! jag hade inte bangat på att bo där!!! :P Men nu gör vi ju inte de och vi ska ju faktiskt flytta snart så :)

Efter det satte vi oss iallafall i bilen och drog hemåt, var hemma vid halv 12 kanske. Det var min skånetrip :) Jag är ju inte så jäkla bra på att komma ihåg att fota men jag har lite bilder iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0